Vršovice si uvědomují sílu internetu
23. ledna 2003 10:39 » Fotbalový klub SK Vršovice je jedním z řady pražských klubů, který má svou vlastní internetovou prezentaci. O tom že tato oblast komunikace má pro klub velký význam se našim redaktorům svěřil v krátkém rozhovoru předseda SK Vršovice Richard Jahoda.
Pane předsedo shledali jsme vaše internetové stránky jako velice zajímavé.Děkuji za poklonu. Je pravda, že internetu v našem klubu přikládáme velký význam a je v našem zájmu, aby i samotné stránky klubu byly na úrovni. Internet je určitě komunikační kanál budoucnosti a už dnes slouží jako velmi levné a efektní médium. Jeho význam navíc stále poroste.
Považuje tedy internet jako jeden z nástrojů marketingu, díky kterému se může o vašem klubu dozvědět široká veřejnost?
Přesně tak. Dokonce jsme šli tak daleko, že máme přímo ve výkonném výboru klubu osobu, Jirku Voštu, který má komunikaci s veřejností přímo na starosti. Obstarává internet a vyrábí zpravodaje k utkáním. Díky jeho aktivitě můžeme nabídnout poměrně kvalitní a aktuální informační servis.
Co připravujete nového pro návštěvníky stránek?
Určitě se dá zapracovat na rychlejší aktualizaci výsledků. Zde jsme byli závislí jen na týdeníku Pražský fotbal a věřím, že se spuštěním stránek Pražského fotbalového svazu budeme mít informace rychleji. Dále bychom rádi přinášeli komentáře ze zápasů našich týmů. Zde však je třeba najít vždy lidi, kteří alespoň trochu psát umí a navíc ne příliš tendenčně. Jedná se sice o stránky klubu SK Vršovice, ale komentáře by měly být objektivní.
Vy osobně internet využíváte?
Od rána do večera. V mém oboru podnikání, tj. daňové a účetní poradenství, bych se bez něj neobešel.
Co říkáte kvalitě internetových prezentací klubů? Teď nemyslíme jen v Praze, spíše obecně.
Tak nemám úplně vyčerpávající přehled. Nicméně když někdy brouzdám po internetu tak mohu říci, že nacházím stránky někdy velice pěkné, propracované, opravdu profesionální a někdy třeba úplně obyčejné, řekněme takové pohlednice. Ale i ty jsou přínosem, každý musí nějak začít. Je dobře, že se jich objevuje stále více. Komunikace přes internet by fotbalu ohromně prospěla. Bylo by to ulehčení práce pro všechny.
Prozradíte nám, které stránky s fotbalovou tématikou navštěvujete pravidelně?
V záložce oblíbených stránek mám naší www.skvrsovice.unas.cz a dále pak www.vysledky.com, www.fotbal.cz. Teď nově jsem doplnil www.fotbalpraha.cz a pravidelně navštěvuji také stránky FC Přední Kopanina, www.fckopanina.cz.
Nabízíte inzerci či reklamu na stránkách vašeho klubu?
Tak to u nás zatím nefunguje a neočekávám ani do budoucna příliš velké změny. Návštěvnost přeci jen není až tak velká, aby firmy měly zájem inzerovat. Reklamní bannery v budoucnu budou sloužit spíše jako doplněk marketingového balíčku pro sponzory našeho klubu. Zájem firem inzerovat by mohla přilákat snad jen domluva mezi kluby, které by nabídly společně své stránky. Širší okruh čtenářů by nabídku pro inzerenty zatraktivnil.
Stále existuje spousta klubů, kteří své stránky nemají a bojí se, že jim to přinese další zbytečné náklady. Co byste jim vzkázal?
Budu se jen opakovat. Lidově řečeno je to hodně muziky za málo peněz. Je třeba rozlišit náklady na výrobu stránek, aktualizaci a provoz. Při troše snahy se v klubu určitě najde někdo, kdo dokáže s minimálními náklady stránky připravit a zajistit základní aktualizaci. A provoz? Stále existují společnosti nabízející provoz zdarma. Spíše než problém finanční je to problém organizační.
Děkujeme za rozhovor.
Také děkuji.
TOMÁŠ CIGÁNEK