Facebook YouTube
PFS »  Zpravodajství »  Nej přeboru: diváky nejvíc táhne Zbraslav

Nej přeboru: diváky nejvíc táhne Zbraslav

Nej přeboru: diváky nejvíc táhne Zbraslav

19. února 2016 07:00 » Loni 65, letos 80. Průměrná návštěvnost na zápasech Pražská teplárenská přeboru se oproti minulé sezoně lehce zvýšila. Vzrostla i ta celková, a to na 9 630. Tolik lidí vidělo podzimní bitvy v nejvyšší metropolitní soutěži. Velkou zásluhu na tom má i nováček ze Zbraslavi, který se trochu nečekaně drží po půlce sezony na skvělém třetím místě.

Na domácí zápasy Zbraslavi chodilo na podzim v průměru 118 diváků a vyjma říjnového utkání s Vršovicemi, které sledovalo jen 60 lidí, nikdy neklesl počet diváků pod stovku.

Určitě je to příjemné. A nejen proto, že to pro nás představuje nezanedbatelný přínos do klubové pokladny. V první řadě to bereme tak, že lidé tím dávají najevo podporu hráčům, ale i funkcionářům a vůbec všemu, co se kolem fotbalu na Zbraslavi točí. Snad je to i znamení, že to děláme dobře,“ těší sekretáře Antonína Rákosníka.

Přes průměrnou stovku fanoušků na domácích stadionech se přehouply ještě Třeboradice a Braník.„Potěší to, alespoň je vidět, že snad hrajeme celkem dobře,“ usmívá se Pavel Kott, předseda Třeboradic, momentálně druhého týmu přeboru. „Myslím, že lidé jsou u nás spokojeni. Můžou přijít s celou rodinou, máme dětské hřiště, takže děcka se můžou vyblbnout a třeba táta si v klidu užít zápas a dát si pivo,“ popisuje.

Důležitým faktorem, ovlivňujícím návštěvnost, je atraktivita soupeře. Je jasné, že nejvíc lidí chodí na známější kluby, potažmo na derby. „Pamatuji, že když jsme hrávali s Lipencemi nebo Slivencem, tak přišlo asi 450 diváků. Měli transparenty, bubny a vytvořili skvělou atmosféru. Teď je to jiné. Když přijedou třeba Vršovice, ale samozřejmě se jich nechci dotknout, tak s nimi nedorazí žádní jejich fanoušci a na návštěvě je to znát,“ tvrdí Antonín Rákosník.

Podstatné jsou ale i jiné věci. „Hodně je to o počasí. Když je krásně, tak lidi přijdou, když je den na nic, tak můžete dělat, co chcete, ale nedorazí,“ vypozoroval Pavel Kott. „Možná by nebylo od věci začínat jarní sezonu později a třeba tam vsunout nějaká vložená kola. Kdyby se startovalo v dubnu, tak těch pár neděl, co se počasí týče, určitě pomůže,“ myslí si třeboradický předseda.

A opomenout nelze ani termíny zápasů. „Nám dlouhodobě vyhovuje neděle. Jsem ve Zbraslavi už třiadvacet let, takže to mohu posoudit. Když jsme jednu sezonu, nebo spíš půl sezony, zkoušeli hrát v sobotu, najednou chodilo o polovinu lidí míň,“ vzpomíná Antonín Rákosník.

Právě Zbraslav kraluje i týmům s největší venkovní návštěvností, chodilo na ni průměrně 102 lidí. V těsném závěsu jsou pak Uhelné sklady s 96 diváky, opačný pól pak obsadila Admira. Na výkony jejího béčka byla na hřištích soupeřů zvědavá průměrně pouhá padesátka lidí. A týmem s nejslabší domácí návštěvností jsou Háje, podpořit je chodilo v průměru dokonce necelých padesát lidí.

Co je třeba dělat pro to, aby diváci chodili? Oblíbenou a hojně využívanou možností je tombola, aspektů je však mnohem víc. „Máme vývěsky, hlasatele, vydáváme program, kde jsou veškeré výsledky, sestavy, rozhodčí, máme svou klubovou restauraci, kde propagujeme klub,“ vypočítává Antonín Rákosník, jehož Zbraslav měla v minulosti dokonce ještě větší návštěvnost. „Ale chodili takoví, kteří házeli petardy, takže s těmi jsme se rozloučili,“ vysvětluje a poodhaluje klubové plány, které by mohly přilákat nové fanoušky. „Chceme vydávat věrnostní kartičky pro předplatitele, něco jako permanentky. Už teď máme jakousi VIP kartu pro zasloužilé hráče, kterým je přes sedmdesát. Sice jim nezaručíme pevné místo na tribuně, ale mají vstup zdarma,“ objasňuje.

To v Třeboradicích hodně sázejí na internetovou prezentaci. „Tomboly neděláme, ale snažíme se zlepšovat web. Myslím, že dnes už je velmi dobrý. Divákům skrz něj chceme předávat co nejvíc informací. Standardně také rozvěšujeme plakáty před zápasy, našim sponzorům posíláme pozvánky, při utkáních máme barevný program, v jehož každém čísle mimo jiné představujeme jednoho hráče z mančaftu,“ sumíruje Pavel Kott.

Oba činovníci se pak shodují v tom, že po stránce návštěvnosti se přebor zkvalitňuje. „A doufám, že diváci se v přeboru budou ještě množit. Myslím, že svaz toho dělá pro medializaci hodně,“ vzkazuje Kott. „Hlavně chceme poděkovat divákům, kteří na nás chodí, a zveme je na jarní část sezony,“ uzavírá jeho kolega ze Zbraslavi.


Celkový počet diváků za podzim sezony 2015-16 v Pražská teplárenská přeboru mužů:
9630

Divácký průměr na zápas: 
80


Domácí návštěvy jednotlivých klubů
SK Zbraslav: 945 celkem (8 kol), 118 na zápas
SK Třeboradice: 955 celkem (9 kol), 106 na zápas
ABC Braník: 715 celkem (7 kol), 102 na zápas
Bohemians Praha: 755 celkem (8 kol), 94 na zápas
TJ Sokol Cholupice: 745 celkem (8 kol), 93 na zápas
FC Zličín: 650 celkem (8 kol), 81 na zápas
TJ Sokol Stodůlky: 503 celkem (7 kol), 72 na zápas
FC Přední Kopanina: 542 celkem (8 kol), 68 na zápas
TJ Sokol Královice: 200 celkem (3 kola), 67 na zápas
FK Motorlet Praha B: 381 celkem (6 kol), 63 na zápas
Admira Praha B: 570 celkem (9 kol), 63 na zápas
SK Uhelné sklady: 430 celkem (7 kol), 61 na zápas
SK UNION Vršovice: 490 celkem (8 kol), 61 na zápas
SK Střešovice 1911: 489 celkem (8 kol), 61 na zápas
ČAFC Praha: 470 celkem (8 kol), 59 na zápas
FC Háje: 355 celkem (8 kol), 44 na zápas

Štěpán Šimůnek

 

Tento článek vyšel v prosincovém vydání časopisu Pražský fotbalový speciál, který si můžete stáhnout zde

 

Soutěže

Soutěže